‘Hoe kunnen we dat fixen?’

Nieuwsbrief november

meld je aan voor onze e-mail nieuwsbrief

‘Hoe kunnen we dat fixen?’

Bijna wekelijks heeft Jolanda Janssen-Spin van Willemse Staalconstructies in Gilze contact met de regiomanager. ‘Samen komen we tot mooie oplossingen om onze medewerkers verder te helpen’.
 

‘Sinds 18,5 jaar werk ik als managementassistent bij Willemse Staalconstructies. Ons bedrijf is in 1978 opgericht door Ger Willemse. Hij wilde varkenshouder worden, maar het bouwen van de stal beviel zo goed, dat hij een staalconstructiebedrijf begon. Daarom zijn we gevestigd in het buitengebied van Gilze. Inmiddels staat de 2e generatie aan het roer en hebben we 35 medewerkers. We zitten voornamelijk in de utiliteitsbouw en hebben klanten over de hele wereld.
 
Denkt mee
Vanaf mijn begintijd heb ik intensief contact met OOM-regiomanager Jet Ruiter. Jet denkt altijd enthousiast met me mee. Samen zoeken we naar oplossingen om de leercultuur in het bedrijf te vergroten en de medewerkers verder te helpen. Ik signaleer iets, bijvoorbeeld een medewerker die verder moet of kan. Dan bel ik Jet om te vragen hoe we dat kunnen fixen.
 
9 van de 10 keer vinden we samen een oplossing. Ik vertelde haar bijvoorbeeld over de techniekdag in Gilze, waarop we met andere techniekbedrijven een open dag organiseren. Zij wijst me dan op het promotiebudget van OOM dat we daarvoor kunnen aanvragen.
 
Wijst op vergoeding
Of laatst vroeg ik haar hoe ik een Oekraïense werknemer kan helpen om zich hier ook professioneel meer thuis te voelen. Zijn lascertificaten zijn in Nederland niet geldig. Met Jet organiseer ik nu een lastraining in het bedrijf, waar nog meer medewerkers aan mee kunnen doen. En dan attendeert ze me direct op de vergoeding die ik daarvoor kan aanvragen vanuit de REACT EU subsidie bij OOM. Ik doe zelf trouwens ook aan de training mee, zodat ik precies weet wat er in het bedrijf gebeurt.
 
Samen met Jet kom ik tot mooie oplossingen. Dat inspireert me steeds weer om te zoeken naar nog meer kansen om onze medewerkers te ontwikkelen. Onze prettige samenwerking geeft me gratis toegang tot een schat aan ervaring en expertise en ik word gewezen op mogelijke vergoedingen. Bovendien: een leven lang leren is leuk, en zij draagt dat uit als geen ander.’
 
Ook een kosteloos OOM-advies? Neem contact op met je regiomanager.