Titan, het wervingswonder uit Bolsward

Nieuwsbrief november

meld je aan voor onze e-mail nieuwsbrief

Titan, het wervingswonder uit Bolsward

In 5 jaar groeide Titan van 20 naar 105 medewerkers. Een uitzonderlijke prestatie. Wij vroegen Marketing & Communications Manager Martina Ketelaar en HR-manager Susan Walstra: Hoe kregen jullie dat voor elkaar?
 

Wat doet Titan precies?
Martina: ‘Wij engineeren, fabriceren, installeren, onderhouden en verbeteren complete fabrieken over de hele wereld. In 2020 kregen we een eigen werkplaats en sindsdien zit alles onder 1 dak: proceskennis, engineering en apparatenbouw.’
 
Hoe zijn jullie zo snel gegroeid?
Martina: ‘Het zit hem in een mix van dingen.  We zijn vrij snel gestart met social media: Instagram, Facebook en LinkedIn. Daar delen we onze avonturen, in plaats van vacatures. Ik ga vaak mee op klus. Ik ben fotograaf en storyteller. Foto’s en video’s maak ik zelf en het hele team werkt er graag aan mee. Die beelden van onze mooie projecten, met enthousiaste medewerkers op toffe locaties... Dat is goud.’

Hoe worden jullie volgers medewerkers?
Susan: ‘Onze posts leiden vaak tot spontane dm’s of appjes. Die mensen nodigen we uit om langs te komen en te kijken of het iets voor ze is om hier te werken. Solliciteren hoeft hier niet met brief en cv. Motivatie, opleiding en ervaring vragen we wel uit in een gesprek. Maar zodra we glimmende ogen zien en ervan overtuigd zijn dat die willen leren, weten we het eigenlijk al.’
 
Welke middelen hebben jullie nog meer ingezet?
Susan: ‘Een stoere ‘werkenbij’-website, met verhalen van collega’s, foto’s en filmpjes. Die laten goed zien wat we doen en geven de sfeer goed weer.  Als kandidaten komen kennismaken, herkennen ze alles meteen.'
 
Top, maar dat doen meer bedrijven. Wat is jullie geheim?
Susan: ‘We werken aan mooie projecten van hoog niveau en alle medewerkers kennen de ins and outs. De sfeer is open en positief. We werken met het beste gereedschap en wie wil kan mee naar het buitenland. Je begrijpt: we zijn allemaal blij en trots dat we hier werken. Daardoor hebben we 105 ambassadeurs, die voortdurend voor nieuw talent zorgen.’

Martina: ‘We krijgen veel vrijheid om dingen uit te proberen en de directie staat achter ons. Laatst hebben we bijvoorbeeld een abri-campagne gedaan. Een sterke foto van een lasser, een goede pay-off en een QR-code: zo eenvoudig kan het zijn. Veel bedrijven onderschatten hoe belangrijk beeld is bij het werven.’
 
Ook aan de slag met de promotie van de metaaltechniek? Bekijk de mogelijkheden van ons Promotiebudget.