In verband met Hemelvaartsdag is het kantoor van OOM gesloten op 9 en 10 mei. Op 13 mei zijn wij weer bereikbaar. U kunt uw vraag stellen via info@oom.nl of vergoedingen@oom.nl, wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

‘Bedrijfsabonnement werd echt gemist’

Nieuwsbrief februari

meld je aan voor onze e-mail nieuwsbrief

‘Bedrijfsabonnement werd echt gemist’

Marianne Mosselman is opleidingscoördinator bij WBM Staalservice in Stramproy. Voor dit bedrijf sloot ze onlangs een bedrijfsabonnement af bij GoodHabitz, aanbieder van e-learnings. ‘Dat ze zo enthousiast aan het leren zijn, daar word ik blij van.’

Waarom besloot je een bedrijfsabonnement af te sluiten bij GoodHabitz?
‘Ik werk sinds de zomer vorig jaar bij WBM Staalservice. Ik heb me toen verdiept in de mogelijkheden die OOM biedt, door het webinar Aan de slag met opleiden en ontwikkelen te bekijken. Daarin werd ik geattendeerd op de mogelijkheid om zowel bij oZone als bij GoodHabitz kosteloos een account af te sluiten. Dat heb ik toen gedaan. oZone voor de hard skills, GoodHabitz voor de soft skills. Het beviel enorm goed. Toen het abonnement van GoodHabitz eind december afliep, werd hun aanbod echt gemist.’ 
 
Waarom is het belangrijk dat jullie medewerkers online blijven leren?
‘WBM Staalservice is een bedrijf in complex zetwerk, vaak in hoogsterktestaal met 48 medewerkers. We maken onderdelen voor onder andere hef- en hijsmiddelen, de transportsector en de automotive. WBM zet volop in op het opleiden en ontwikkelen van de medewerkers. Wij willen hun competenties verder ontwikkelen. Maar wat ook telt: in onze branche is de arbeidsmarkt krap. Wij willen onze medewerkers voor lange tijd aan ons binden. De mogelijkheid om zich online op zo’n eenvoudige manier te kunnen blijven ontwikkelen, draagt daar beslist aan bij. Het maakt je aantrekkelijker als werkgever.’
 
Wat vind je van de kwaliteit van de e-learnings van GoodHabitz?
‘De modules zijn leuk opgezet. Ik ben 15 jaar docent Nederlands en Engels geweest en heb veel trainingen meegemaakt die niet veel toevoegden, maar deze vind ik inhoudelijk sterk. In sommige modules zitten filmpjes, waarin deskundigen aan het woord zijn. Dan heb je echt het gevoel dat je een lezing bijwoont. Mooi vind ik ook dat je met de Goodscan kunt uitklaren welke modules op jou van toepassing zijn, zodat je niet eindeloos hoeft te zoeken.’
 
Hoe gebruiken jullie dit platform?
‘Meestal komt een opleidingsbehoefte naar voren in een functioneringsgesprek. Dan schrijf ik een persoonlijk opleidingsplan, met suggesties voor online of offline trainingen. Vaak zijn dat e-learnings van GoodHabitz of oZone. Daarnaast zet ik de beide platformen in voor leertrajecten voor 3 vaste en 2 nieuwe medewerkers. En natuurlijk volgen onze mensen ook regelmatig op eigen houtje een e-learning. Binnen of buiten werktijd.’
 
Blijven jullie medewerkers gemotiveerd om online te leren?
‘Ja, van de 10 medewerkers zijn er 6 of 7 die het regelmatig gebruiken. Ouderen en jongeren. Trainingen zoals Excel, Marketing strategie en Het 80/20 principe (over time management, red.) zijn het meest populair. Ze steken elkaar aan. En af en toe moet je ze weer even een duwtje geven. Dan hang ik bijvoorbeeld een kalender op van GoodHabitz, of ik stuur ze de nieuwsbrief door met de nieuwste e-learnings.’
 
Sluit nu een bedrijfsabonnement af bij een aanbieder van online scholing en krijg de kosten geheel of gedeeltelijk vergoed vanuit het Ontwikkelbudget.